STOR dag, på många sätt & vis



Precis, idag är det en STOR dag på flera sätt :)

1. Saga fyller 1 år & 9 månader <3 GRATTIS mammas tjej :)
2. Sagas sista dag på dagis, SOMMARLOV i 8 veckor. MYSMYSMYS <3
3. Sagas nya säng är inflyttad i hennes rum, premiärsovnig ikväll :)
4. Nedräkningen kan börja : 10 dagar kvar ;)
5 : Kolmården bokat & betalt!

1 : min lillalillalilla BEBIS blir bara större & större. Märks så väl, babblar på som attans, hittar på bus hela tiden & blir mer & mer envis (brås på sin far) Hon är verkligen världens finaste & underbaraste lilla tjej <3

2 : Lämnade Saga på dagis halv 9 imorse, pratade lite med fröknarna innan jag gick & dom berättade om hur kul Saga hade på utflykten i skogen igår :) Känns konstigt att Sagas sommarlov börjar idag, underbart självklart, inga tider att passa, kunna göra vad vi vill, när vi vill typ.  Och Saga får lära känna sin brorsa på en gång. Hoppas på bra väder, så vi kan åka & bada, grilla, ha picknick, sola & mysa. SOMMAR!

3 : OK, min fina dotter ska premiärsova i sin nya säng ikväll.
Undra hur det går, kommer hon springa upp 15ggr & stojja, eller kommer det funka direkt? Får gå som det vill, kommer säkert ta flera veckor innan hon vänjer sig, men det gör inget! Har skurat hennes rum, möblerat om lite & ställt sängen på plats. Väntar bara på att hennes sängkläder som just nu ligger i torktumlaren ska bli klara så jag får bädda rent :) Sen får ni kanske se bilder om ni har tur :) Imorse när jag väckte henne så stod sängen utanför hennes rum, då Sofie satt ihop den efter att hon somnat igår, TAAACK btw, och tack bror som moterade upp grinden :)) Ni är bäst!  Jaa, och då tog jag upp henne i famnen & stod & tittade på den en stund, hon var grymt fundersam. Tittade på den, sen på mig & sen på den igen. Hon pekade & frågade om det var hennes, JAA sa jag, - mamma & pappa har köpt den till dig, det är Sagas. - OOOOJJ sa hon då & ville gå ner, klättrade upp i den & sa : SAAAAGAS, goooodnaaattt. Haha, sen la hon sig ner i den & mös, Min fina tjej <3 Skapligt nöjd redan då, hoppas hon uppskattar den lika mkt nu när den står i hennes rum.

4 : Jajjamensan, det närmar sig, så nedräkningen kan börja. Idag är det 10 dagar kvar innan Lillebror är beräknad. Känner sån lycka & iver över att få träffa honom verkligen. Vill att han ska komma NU, men inte en enda jäkla känning har jag :( Går säkert över tiden med 2 veckor :(  Komsikomsi <3

5 : Och igårkväll bokade Daniel 4 biljetter till Kolmården den 14 juli :) Blir jag, PappaBulln, våra barn, Arvid & Sofie som åker vad vi vet än sålänge. Ska bli sjukt kul, BamsesVärld, delfin uppvisning, massa djur. Ser så sjukt mkt fram emot det.  Camilla & Tommy var sugna att åka dom med, kul som attans ju :) 

jojo, kanske ska försöka få i mig lite frulle?
Och vad ska man laga för mat ikväll tro?
visar sig!



pussheej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: