Dagen som varit




Tänkte berätta lite snabbt om våran dag då jag inte har hunnit uppdaterat så mkt idag.

Efter frullen imorse så for vi direkt in till Uppsala, till mina föräldrar. Saga & jag umgick med mormor, medans morfar följde med Daniel & hämtade sand till Sagas sandlåda. Min syster & hennes bedårande dotter kom till mormor med. Så vi hann pussa på varandras döttrar &  snacka lite skit. Jättemysigt <3 Fick lite fina bebiskläder som Karla hade växt ur, och lite mammakläder :)) TAAAACK <3<3<3Sen kom Daniel och morfar tillbax & vi for hemåt igen.

Väl hemma igen så la vi Saga för hennes middagslur. Och då kom Susanne & Vilmer förbi på en kaffe & lite lek :) Började självklart att regna på oss, så efter ett tag gick vi in. Vilmer lekte på, Saga sov & vi mammor snackade skit som vanligt ;) Hur trevligt som helst, och Saga hann vakna & leka en lite sväng innan dom skulle fara vidare, och självklart så invigdes Sagas sandlåda med hennes älskade fästman <3

När dom lämnade oss så fastnade jag & Saga i sandlådan ett par timmar ;) Haha, Camilla joinade oss efter ett tag. Personligen så tycker jag att det är RÅKUL att leka i andlåda, sådetså :P Och det tycker min dotter med, så vi var sjukt nöjda :)) Sen var det middagsdax, grillad korv, mumma. Sen vart det lite TV-tittandes en stund & efter det begav vi oss ut igen.

Lekte på som attans med MiniBulln, som stolt hjälpte sin pappa som håller på att gräva början till våran damm utanför oss på vår baksidan, kommer bli så jävla skitfint. Och sen kom farbror Andreas förbi & hjälpte till, han & Daniel sågade ner lite träd oxå, vilken stooor skillnad det blev, nu inser man verkligen hur mkt mark vi har! När man ser det på ett helt annat sätt.

Och sen hände det en olycka.
Saga föll rakt fram från en stol, och slår huvudet (pannan) rakt ner i en stor sten.
Hjärtat höll på att stanna på oss alla, faan vad ont det gjorde i mig när jag skulle trösta henne, vaggade henne i min famn, medans jag försökte hålla tårarna borta föratt inte skrämma henne. Vi kylde ner såret med fryst kött, och pratade med henne föratt hon inte skulle bli virrig. Men det gick bra, hon kräktes inte, och det gick inte hål, men en bula & ett rejält märke lämnade det efter sig. Hon fick vara vaken över en timme efter det, egentligen var hon redan uppe på övertid, men man ska ju aldrig låta någon sova förrens efter ca 30-60 min efter ett slag i huvudet, Min stackars lilla tjejsing <3 Skönt att det gick så bra som det gjorde iallafall.

Emmelie & Manne kom förbi stax därefter.
Visade upp Emmelie´s ROSA pärla, sjukt söt den blev.
Emmelie hade massor med finfina kläder med sig från sin kompis som var till salu, fastnade för typ allt, haha, men det blev "bara"  typ 26 PLAGG, haha! Så nu har Lillebror kläder så han klarar sig i början :) UNDERBAAART!


När dom for så var det DaxAttNattaSagaTajm :)
Kommer ( hönsig som jag är ) kolla till henne varje kvart tills jag själv går & lägger mig, fär säkerhets skull. Vill höra hennes ljuvliga snarkningar <3

Bjuder på en hel del bilder idag oxå :)
Njut av dom, så ska jag återå till mina popcorn :)

pussheej




STOLT MORFAR MED SIN VACKRA DOTTERDOTTER KARLA

VÄRLDENS VACKRASTE KARLA <3

VILMER & SAGA INVIGER SANDLÅDAN

VILMER & SAGA INVIGER SANDLÅDAN

VILMER & SAGA INVIGER SANDLÅDAN

SAGA PLOCKAR GULLVIVOR

SAGA LEKER I SANDLÅDAN

PAPPA DANIEL GRÄVER TILL VÅRAN DAMM

EMMELIE´S PÄRLA

EMMELIE´S PÄRLA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: