Måndag!



Fasiken vad denna dag har flytit på bra :)
Barnen sov rätt länge, David till halv 8 & Saga till kvart över nio :)
Åt en mysig frukost ihop, och sen var det lek för hela slanten, David är en stor kille nu ;) Han åt gröt till frukost, & morot/potatispuré till lunch & ska få gröt till middag. Så han har bara ätit flarra 1 gång idag hittills, mellan frukosten & lunchen fick han 120ml att somna till när det var dax för hans lur, och sen blir det flarra till kvällen, sista målet! Han har vart supernöjd, och är superduktig :P Hoppas det fortsätter lika smidigt, måste snart ta mig i kragen att börja laga mat till honom, innan dess blir det färdigköpta burkar, och lättare varianten av matlagning, som egna  lätta pureér med potatis/morötter & så. jaja, nog om detta. Dagen var det : barnen sov middag & sen fick dom lunch. Efter det klädde vi på oss & gick ut & trotsade dimman, mörkret & kylan, föratt leka. Vi gungade, lekte i sandlådan, sparkade fotboll & hade det bra. Sen gick vi in, föratt börja med maten, och 20min senare var det bläcksvart ute, kul?!

Nu står kycklingfileérna i ugnen, currysåsen förberedd & ristet ska kokas 10 min innan pappan kommer hem.  David sitter i gåstolen, och  leker, Saga kollar på Teletubbie & jag ska kolla till maten.


puss & hej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: