Tisdag



Jojo, Idag är det tisdag,och i vanliga fall så är det dagisdax för Skruttungen, men hon har hostat massor inatt (som alla andra nätter) plus att hon har denna dag kvar med att äta pencilin för öroninflamationen, så jag beslöt att ha henne hemma. Synd bara att jag kom på allt imorse, klev upp kl. 6, gjorde mig iordning & så, halv 7 slog allt mig, och jag ringde dagis & sjukanmälde henne. Bägge barnen sov fortfarande, så jag hoppade ner i sängen igen, slöt mina blå & vaknade nästa gång vid halv 8, då LilleMan var fit for fight. Mös en stund i sängen med honom, sen klev vi upp, bytte blöja, klädde på honom, satte honom i gå-stolen, och plockade ur diskmaskinen. Halv 9 behagade Skrutt att vakna :) Hjälpte henne lite med påklädningen, det mesta sköter hon ju själv, men just så allt inte ska sitta bak & fram så hjälpte jag till med det. Stunden efter det dukades det fram frukost. Barnen fick gröt, och sen fick Saga macka. Plockade undan efter frullen, och sen kom  Veronica förbi ,med massor av strumpor, och mockasiner som hennes grabbar knappt hunnit använda, supergulligt. Vi pimplade lite kaffe, busade med barnen, och skrattade massor, riktigt välbehövligt, träffar knappt folk längre, så det var riktigt uppskattat :))) När hon åkte vidare så la jag David för en lur, och i skrivande stund så sover han. Saga ränner runt här som en virrig höna ;) Hon är mer vild än tam, som vanligt nuförtiden ;) Om ca 30 min ska jag lägga henne med, och förhoppningsvis så kanske David sover en stund till, så jag hinner andas liiite mellan;) haha!

Ikväll ska jag åka & träna med min svägerska!
Blir BodyCombat, ska bli ruskigt skönt, då jag inte har tränat sen jag var gravid med David, i typ 6-7.e månaden.  Så det var ju ett tag sen ;)

jaja, ge Saga lite egentid innan hon ska natta!


puss & hej!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: