STRÅLANDE DAG!


detta har verkligen vart en strålande suverän dag, med underbart väder, och sällskap :)

Började dagen med att göra mig iordning, föratt sen väcka & göra iordning barnen, började med att väcka MiniBulln, som nån gång igårkväll, efter nattning, eller under natten / morgonen bestämde sig föratt vara en STOR tjej & hade slitit av sig blöjan :/ Möttes alltså av kiss-stank & en blöt Saga när jag öppnade dörren! Hela hon var nerkissad & hela sängen, mysig start på dagen, men kunde inte låta bli att skratta inombords, samtidigt som jag försökte trösta Saga som inte gillade att vara nerkissad, haha! så in med alla sängkläder i tvättmaskinen, in med Saga i duschen, tvättade henne & gjorde henne startklar. Väckte David & gjorde detsamma, sen fick dom frukost, och vi begav oss möt bussen.

Lämnade en glad Saga på dagis, och promenerade till ica, där jag sen mötte upp min syster, hennes dotter, Ida & hennes son :) Promenerade ner till kyrkstugan, föratt gå på babycafé. Mötte upp Helene & Oliver där :) Lekte & mös med barnen, åt en rejäl frukost, och pimplade kaffe, och pratade bebisar med alla mammor :) Råmysigt!
OCH NU SKA JAG SKRYTA LITE : David har legat på mage MAX 3-4 ggr hittills i sitt korta liv ;) jag är en sån mamma som är rädd att han ska borra ner ansiktet i golvet & kvävas typ, tycker det är läskigt helt enkelt, mina barn är RyggLiggarBarn!! Men jag la honom på mage idag på stora mattan där, och var gör ungen ?? JO VÄNDER PÅ SIG!!!!! haha, han rullade över till rygg, blev sååå mallig! La honom på mage igen, och han rullar över igen, och så gjorde han MÅNGA ggr, min STORA DUKTIGA KILLE <3<3<3<3 fatta PAFF jag blev, fick det inspelat på mobilen oxå :)))) Han har vänt sig 6-7 ggr från rygg till mage redan, men BARA när han har vart PISSFÖRBANNAD och spänt hela kroppen, så det han han ju gjort rätt omedvetet, men detta klarade han galant. Om mamman är stolt?? det kan ni FETHAJJA!

hursomhelst, det var asmysigt där nere verkligen.
Efter det så promenderade vi med alla barnen ner till industriområdet & kikade i lite butiker (ALLA 4 som finns där nere, haha) Hittade en RÅFIN jacka som jag vill ha till David, men IKKE till det priset, med tanke på att han bara kan ha den under hösten lixom! Inte värt det, oavsett hur fin den faktiskt är!menmen, glodde vidare lite, och sen gick vi till ica, handlade lite dricka & godis till Saga :) Sen fick jag sällskap ner till dagis av Jenny, Ida & barnen. Hämtade Saga, och tog bussen hem. Mötte upp samma sällskap igen hos min svägerska, fikade lite & sen gick jag & barnen hem!  Gav Saga mellis, och lekte med henne & David. Var ute lite tittsomtätt, och lekte där med. Faster Camilla kom förbi på lite kaffe & lek :) Sen fick Saga bada i stora balja, med MASSOR av skum, faan vad nöjd hon var, David & jag satt på golvet & mös & pratade med henne undertiden. VIPS så var klockan tjugo i sju & Saga ville ha välling & bädda ner sig i den renbäddade sängen. Sagt & gjort, 10 minuter senare så sov hon, hann inte ens dricka upp vällingen (smög nämligen in & checkade så blöjan satt kvar när det blev tyst där inne, hah!) Gav David hans sista mål för dagen, pussade lite på han & nattade honom ca tio över sju! Efter det vek jag tvätt & laddade en ny maskin, damsög & plockade undan efter barnen typ. Tog fram morgondagens kläder till barnen & så.

morgondagens planer : lämna Saga på dagis, baka inför hennes kalas på fredag & lördag. Hämta Saga, fixa middag, natta barnen, damuga, skura, fixa & trixa, så det mesta ser bra ut & känns OK inför kalaset :)

Nu sitter jag i soffan & småglor på IDOL med maken bredvid mig :)
Ska kolla fejjan, och sen inta liggläge i soffan i knät på världens finaste karl <3


tjaaaråååå!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: