... Söndag hela dagen ...

Söndag hela dagen :)
Men tänkte uppdatera er om dom senaste dagarna oxå, medans jag ändå sitter här ;)

Fredag :
Tror jag uppdaterade lite då? eller?
Hur som helst som fick jag & barnen besök av en väninna som jag inte har umgåtts med på flera år, och det roliga i det hela är att hon för 1 månad sen blev 2-barnsmamma, så vi har massor gemensamt :) Det var hur mysigt som helst, och hon har verkligen båda fötterna på jorden, superkul !! Vi lekte med barnen, & hon hade med sig lunch till dom, piroger, och flera koppar kaffe hann vi hinka i oss oxå, riktigt lyckat :) Sen skjutsade min bror in mig & barnen till Uppsala föratt lämna kidsen hos deras mormor & morfar :) Sen tog vi en trip till Gränby C & handlade på glasbanken & sen hem till våra föräldrar igen för en kopp kaffe till & möta upp barnens pappa <3 Sen hem igen, tog en kall öl, som förövrigt smakade MUMMA ;) Robban, Arvid & Sofie kom över, Jag & Sofie målade Sagas rum, medans grabbarna nästintill färdigställde grusgången på baksida, fyyy faan vad fint det blir, helt sjukt när man tänker på hur det såg ut 2008 då vi köpte huset lixom, vilken kanonskillnad, och det tack vare PappaBulln & hans fina vänner, som ställer upp i vårrt & torrt !! Verkligen guld värt :) Kom inte isäng förrens efter tolvsnåret tror jag, men det var det värt med goda cider i magen, trevligt sällskap, all uppskattad hjälp vi fick & massa skratt :)
TACK TILL ER ALLA, NI ÄR BÄST !!

Lördag :
Hoppa upp vid 10, och påt igen bah !!
Började fixa det sista med målningen i Sagas rum, sen kom underbara Svärmor & tog över, TACK TACK TACK !! Hon tycker sånt är kul, och vi tar emot all hjälp vi kan få !! Så jag började röja bland barnens leksaker istället, och Pappan & Robban donade vidare ute, Fick ihop 3 STORA flyttkartonger med trasiga leksaker, & sånt skit dom inte behöver, så jävla skönt att få tummen ur äntligen & sortera massor !! Svärmor gjorde klart rummet, och jag hann till & med ta min oskuld - i GRÄVMASKINS KÖRNING !! fett coolt, lite läskigt med alla spakar, knappar & en snurrande hytt, men en härlig känsla, och bara man fick fason på det hela så var det riktigt kul !! Vid 3 tiden for vi in mot Uppsala & hämtade våra fina huligaaaner som hade kört TOTALT slut på mormor & morfar ;) hahahaaa !! Nu behövde dom vila upp sig rejält tills nästa gång sa dom, haha !! Barnen hade vart supersnälla, men det är ju fullt ös från morgon till kväll lixom ;) Så jag förstår gamlingarna ;P Dom har gjort sitt lixom, och nu är det deras tur att vila, och dom får passa mina barn när dom vill, men på DERAS villkor, det är superviktigt, skulle aldrig utnyttja deras hjälp i onödan, utan när dom vill ha barnen, så får dom fråga, har vi bestämt, jag vill inte att det ska bli fel, och att dom ska känna sig tvugna .. ja ni förstår !! Väl hemma igen så grillades det med svärföräldrarna, och Saga fick se sitt nya fina rum = VILKEN LYCKA !! Meningen var att hon skulle sova i våran säng med oss, men efter 2 timmars tappert nattningsförsök så gav vi upp, in med alla möbler i hennes rum 6 hon fick sova där = 5 min senare hörde vi henne snarka <3

Söndag :
Idag lixom ;)
David sov hela natten, hur skönt som helst, han vaknade vid 6 & sen dess har det vart fullt ös :)
Har kollat på film med barnen "Katten Gustaf" & myst i soffan, Pappan klev upp för ca 20mon sen, det tröttmössan ;P Planerna för idag är att fixa klart utvändigt, och ta en ryck inne, vi hoppar över trippen till Kjula & Pappans morbrors tävlingar, då det inte hinns med helt enkelt. Tråkigt, då jag hade sett fram emot det, men som sagt, det finns att göra här hemma !! Nu sitter jag här i köket, Saga sitter på köksbänken med sin Pappan, och David leker med bimbo på golvet !! Vi ska snart klä på oss & sätta igång med dagens alla måsten ... men först tror jag att min älskade son behöver sova lite ;)


puss på er alla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: