DUBBELDOP!




JIIIHAAA!
vi tog oss igenom dagen :)

Idag hade vi ju DOP för våran ÄLSKADE son - David Ulf Christer <3
Och som vanligt när vi har dop, så blev det liiite mera speciellt än ett "vanligt" dop! När Saga döptes så slog vi ju till med BRÖLLOP!! Och idag, när våran fina son döptes så slog vi till med DUBBELDOP :) Då vår fina GUDMOR ikke var döpt, så döptes hon alltså samtidigt som David :) Mkt roligt! Och lämpligt, då alla hennes nära & kära ändå va samlade, då vi delar dessa personer ;)  

Förmiddagen var stressig, fixade det sista i Kyrkstuga en stund innan vi skulle samlas vid kyrkan! Och blev klädombyte för min del, då klänningen jag hade köpt inför döpet, på något sätt hade KRYMT i påsen den legat i sen den kom hem från affären när jag köpte den för ngra veckor sen ;) neehrå, me jag har ärligt talat lagt på mig några kilon dom senaste veckorna, och klänningen satt inte lika fint idag som när jag köpte den.. :(
Sen till kyrkan, byta om på barnen, andas lite, kissa & snyta oss innan självaste cermonin skulle börja!
Cermonin var riktigt lyckad, David sa inte ett knyst, han satt så snällt i sin trygga Gudfar Roberts famn & bara mös hela tiden! Saga fick vara med och hjälpa till & det slutade med att hon "döpte" sig själv några gånger ;) HAHHAHAAA! Var riiiiktigt nära att få ett STOOORT SKRATTANFALL när hon nästintill badade i vattnet dom döptes i ;) , men lyckades hålla mig såpass att det rann tårar istället, haha! Hon är ju bara för söt min älskade fina Saga <3 Första döptes GUDMOR Camilla, sen ÄLSKADE David :) Jag & Pappan stod mest & såg dumma ut i vanlig ordning ;) Gudföräldrarna matschade varandra sååå stiligt med svarta & lila kläder (min idé, fniss)

efter cermonin for vi alla ner till kyrkstugan!
Där fikades med smörgåstårta, smörgåsar, massa fikabröd & kaffe!
Hann inte vara så himla social, men alla underhöll varandra så bra att det nog inte gjorde så mkt ;)
Har mått lite halvdant under dagen, pga förkylningen, yrsel, illamående, PMS och allt på samma gång! Inte lätt när det är svårt, men skönt när det går :) Dagen var hursomhelst UNDERBART LYCKAD, tack vare alla dessa fina människor som närvarade! Och det kom iallafall 55 personer, av de 85 vi hade bjudit, det är inte illa pinkat :) Och David tackar för alla fina presentkort, leksaker, bestick, nallar, prydnader, kläder & MASSA annat fint han fick i present :) Och Saga tackar massor för presenterna till henne, väldigt fint gjort av er som köpte till henne med, det betyder massor att hon slapp känna sig utanför <3 mkt fin tanke!

Efter det bestod eftermiddagen av massa städning, och ord kan inte beskriva min tacksamhet, till dom underbara personerna som hjälpte till med det & tog nästintill jobbet ifrån mig - NI ÄR GULD! och ni vet vilka ni är <3

efter dopet bar det av hemåt!
Underhöll de trötta kidsen, städade undan hemma & mös lite!
Om sanningen ska fram så var Saga helt ODRÄGLIG ikväll, men  helt UNDERBAR hela dagen innan det vi kom hem, trots att hon INTE sovit någon middag under dagen!!!  Nattade barnen kl 7, halv 8 ville ingen av dom sova ??? så dom fick komma upp & ha soffmys med oss i typ 30-40 min & sen nattade vi om dom igen, denna gång med bättre lycka ;) Och nu sover dom, Saga hostar som FAAAN, får hjärtat i halsgropen varje gång hon hostar :( Stackars liten! Och kl 23 ska Pappan befinna sig nere i byn, då han har snöröjning/plogning inatt! Men kommer hem imorgonbitti & agerar Pappa igen <3

nu ska jag vänta in Pappan, som är iväg med min svåger & hämtar en lastbil som ska lånas ut imorgon!
nu fick jag mess om att sätta på kaffe, så det lär jag göra;)


hej på er!



Suzanne

Men de va ju precis som Alva och mollys dop så de är ju inte bara ni som har speciella dop ;P

PUBLICERAT DEN 2010-02-21 KLOCKAN 11:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: