VAKEN NATT!



Haft en vaken natt med min stackars lilla Skruttunge <3
Hon har ju snorat ett par dagar, men igårkväll var det extremt, hon hostade så hon kräktes upp slem, hade svårt att andas & att svälja! Pappan for iväg på snöröjning kl 23, då var hon vaken för 3.e gången, Pappan bäddade ner henne med mig i soffan innan han åkte, och där låg vi & mös! Halv tolv släckte jag ner överallt, och bäddade ner Saga i våran säng på Pappans sida. La mig bredvid & höll om henne! Miljoner hostattacker, fick upp slem & vatten flera ggr. Somnade ett tag, vaknade igen av hennes hostningar! David vaknade några ggr, men somnade om lätt varje gång. Kl 6 ville David göra morgon & då hade faktiskt jag & Saga sovit oavbrutet sen kl 04.15.. Gick upp & gjorde mat till honom, gav honom & han somnade faktiskt om. Och jag & Saga med. Kl 8.20 gjorde vi morgon på riktigt! Ringde Pappan & uppdaterade honom om natten kl 8.30, och 8.50 var han hemma! Åt mysig frukost ihop & sen var det soffmys.. La barnen kl 11, och Pappan somnade på soffan! Det behöver han sjukt mkt, efter nattens jobb & gårdagens bravader. Hoppas barnen vaknar före honom, för då klär jag på kidsen & våldgästar nån granne, så han får sova vidare! Senare ska han hämta hjulastaren & ploga hemma på gårn, då vi alla i princip är insnöade!

nu ska jg passa på att vika lite tvätt, och sen blir det några liter java föratt orka dagen & lite kedjerök ;)


pussheej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: