VAD ÄR DET FÖR FEL??



Vad är det för fel på denna familj?
Nu börjas det igen, vaknade med huvudvärk, halsont & är massa täppt i näsan!
och det är väl bara en tidsfråga innan barnen blir sjuka antar jag, fiii vad tråkigt!
Allså, immunförsvaret, det lixom FINNS INTE, barnen har tyvärr ärvt det efter mig..
Pappan, han klarar ALLT, men när han väl blir sjuk, då blir han riiiktigt dålig & sängliggandes! Det händer väl 2-3 ggr om året, om ens det! Medans en annan bara behöver titta på nån som är förkyld/magsjuk/u name it, så får jag det med :( Usch, jag som skulle bli så positiv & bara se alla braiga saker runtomkring, men nu, så tycker jag faktiskt synd om mig själv, och det får ni ha överseende med.

Igår då?
Jo, lämnade ju som sagt barnen till Farmor, och begav oss iväg (läs : studsade iväg) i clion.. hmm!
Åkte hem till mor & far, fixade en grej, och sen vidare till Willys , och mötte upp Emelie, Matte & Emilia <3 Emila ÄLSKAR sin tant Sanna, den lilla sötnöten <3  Började handla, och jag kan lungt säga att vi stooorhandlade, då notan stannade på 2100kr !!! Men då har vi ju mat, blöjor, gröt & välling hela månaden, den enda man ev behöver köpa är ju bröd, mjölk,  sallad & sånt när det tar slut! så det är naaajs! Kom hem strax efter kl 8, hämtade 2 övertrötta ungar, hem & nattade dom, plockade upp alla varor, & sen bänkade vi oss framför ännu en Falkfilm. Blir en till ikväll serru! Somnade sött!

Idag då?
Vaknade trött som ett as, klev upp vid kvart i 6.
Pussade Pappan hejdå, Rökte några morgoncigg, drack några koppar java, satte på mig fejset, drog på mig kläder & sen vaknade David. Bytte om på honom & gav han gröt. Väckte Saga vid 7, hon klädde på sig & fick macka. Sen gick vi mot bussen, och invigde hennes "koppel" & JÖSSES vilken duktig dotter jag har. Hon tyckte det var såå kul att ha "koppel" haha, mallig som attans & verkligen gillade det, personligen så var jag sjukt lättad, hade henne tätt intill mig hela tiden, kunde vända bort blicken utan att ha hjärtat i halsgropen, och jag slappnade av helt enkelt. Tog 5 min längre att gå till dagis från bussen, men det går jag med på, så duktig som hon är, min FINA TJEJ <3


David sover en sväng.
Funderar på om jag hinner hoppa in i duschen eller om han tänker vakna lagom då?!
Har ju barnvakten med mig in i badrummet såklart, men ändå, kul att behöva avbryta en varm dusch.
vi får väla se, om inte annat så ska jag gå & snyta mig, röka en cigg & fylla på kaffekoppen.
Tänker inte göra nått alls idag typ, förutom att umgås med min son & dricka massa kaffe ;)


soo long suckers!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: