ZZzzzZZzZZzz




Blir tiiiidig sänggång ikväll känner jag!
Har precis ringt dagis & pratat in på svararen & meddelat att Saga ikke kommer dit imorgon, då Pappan inte kommer hinna ploga hemma på gårn innan morgondagen, och det är HUR MKT SNÖ som helst ute, att pulsa med en vagn & en lös unge i det känns inge vidare lockande. Men det förvarnade jag om på dagis idag när jag hämtade henne, och dom hade full förståelse =) Så det blir en mysig hemma dag med barnen imorgon som gäller <3 Kanske till & med kan tvinga barnen att ge sin gamla mamma sovmorgon ;) Återstår & se! hah!

Det har vart fullt ös här hemma sen barnen vaknade från sina lurar!
Vi har busat & lekt, målat med vattenfärger,  tittat på tv & myst <3
Sen blev dom mer vila än tama ikapp!!!! David gnällde som ATTANS, Saga bökade & var jävlig mot både sin lillebror & sin mamma.. HATAR att bråka med henne, men vafaan, man måste sätta gränser, visa vad som är rätt & fel! Hur ska det annars sluta lixom?! Men hon är söt, min lilla sessa, TROTS att hon kan driva mig till vansinne ;) hah..

Orkade inte laga nån middag idag..
Så barnen fick gröt & macka, & dom var nöjda & mätta!
Själv ska jag snart värma mig en panpizza & tugga i mig framför tvn.
Sen blir det nog att natta morsan oxå, Pappan vettefasiken när man får sen nästa gång, då han har snöjour inatt, åker diiirekt till jobbet imorgon när han plogat klart (om han har otur) & jobbar hela dagen, kommer hem, slänger i sig lite käk & förmodligen efter det åker han ut & röjer igen. Thats life, men jag måste säga : FYYYFAAAN vad jag är stolt över min karl! Den som har denna toppenkille som vän, ska skatta sig lycklig, och vara vääääldigt rädd om honom, då en vän som honom, växer INTE på träd!  jag som fru till honom, är otroligt lycklig över att få han just honom i mitt liv, för en bättre familjefar, make & vän, får man leta efter!! ville bara påpeka det!

nääh, panpizza var det!


hejdå

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: