hemma igen..



hej hej hallå !!

Försöker få barnen att sova en sväng, verkar som att det lyckades :) Tyst är det iallafall ;)

Lämnade av Saga imorse på hennes fasters dagis, där hon fick leka av sig medans jag, Pappan & David åkte till Ackis för en date med läkaren !! Det konstaterades & faställdes att efterssom att han INTE har feber idag så behöver vi inte fortsätta utreda honom, utan det är alltså Femte Sjukan han har !! Skönt att få bekräftat av kunniga läkare vad det var, och skönt att det inte var något "allvarligare", dock är det ingen dans på rosor för hans del, men det går över inom 2 veckor av sig självt, och han smittar INTE , då det enbart smittar 10-12 dagar innan det bryter ut på honom.. Så om någon skulle ha blivit smittat i vär närhet så är det inget vi kan rå för, då vi inte visste något !! Men jag hoppas alla vi har umgåtts med på senaste klarar sig såklart :)

Åkte hem till min mamma efter läkarbesöket & tog en fika, Pappan åkte vidare mot jobbet !!
Sen kom Världens Bästa Svärmor & hämtade upp mig & David där, och sen hämtade vi Saga i Stenhagen på dagiset :) Hon hade haft jättekul, och vart snäll :D Hon ville INTE åka därefrån när vi gick mot bilen, men följde med ändå nästan utan protest !!

Kom hem & la kidsen, Saga somnade direkt, David somnade oxå, TRODDE JAG, men nu ligger han & snackar lite & gnäller vartom.. Han behöver sova en sväng.. Han sov hela natten btw, huuuur skönt som helst :) Fick väcka honom halv 8 imorse, föratt hinna göra oss klara ;)

På fredag ska jag eventuellt in till Uppsala med barnen, luncha med min fina syster & hennes dotter på Kina, och leta nya skor till David.. han växer så det knakar.. han väger 11,1 kg nu ;) Jaa, och hans fötter växer med, från ena dagen då hans assnygga gympapjux sitter kanon, till den andra dagen, då dom blitt trånga ??!! Så nu får vi gå upp till stl 21 på Lilleman <3 och han blir ju för fasiken ETT ÅR nästa vecka, så måste hitta nån present oxå :D Han önskar sig bara kläder, kläder, kläder, kläder.. i stl 86 fall nån undrar ;) haha !! Regnkläder har han slippernya kanonfina, och gummistövlar med, men mjukis-dressar & bodysar funkar alltid :) nog om detta tiggeri..

nu ska jag försöka söva om min son, som är mindre nöjd..





hejhej
Marie

Nej hur ska du kunna veta 2 veckor innan att barnen ska bli sjuka?? Sunt förnuft är att det är sånt man råkar ut för när man har barn!!!

Finns ingen som kan säga nått om det... eller???



Hoppas att han blir piggelin snart.



Krama barnen..

PUBLICERAT DEN 2010-06-16 KLOCKAN 01:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: