FREEEEEEDAG!

Ikväll ska jag göra ett tappert försöka att få i lilla familjen RIKTIG mat!
Och matälskare som jag är så ska jag prova mig på ännu ett påhittat recept ;)
Jag är en tänkare, och kan lätt ställa mig & laga mat i HUVUDET! haha, jag veeet!!

Men igår satt jag & klurade, har tinat upp Kycklingfilé,(4st som jag delat på mitten=8st) och lagt i hemmagjord chili/curry marinad.. Det ska få ligga ända fram tills i eftermiddag, då jag ska ugnssteka kycklingen, och strax innan det är klart så ska jag strö på lite riven skinka & ost :) Sen när det har fått fin gyllenbrum färg ska jag lägga ännu en filé över, som ett "lock"! Och VIPS SÅ HAR VI OST&SKINKFYLLD KYCKLINGFILÉ!  eller nått.. servera med klyftpotatis & hemmagjord gräddsås! Ska bli spännande, och ja hoppas det smakar lika ljuvliga IRL som i mitt lilla huvud :D haha!

jaha!
Här hemma verkar grabbarna liiiite lugnare i magen bägge 2!
Pappan sprang hela kvällen & fram till midnatt, och Davis sket ner sig 3 ggr från kl 01.00 till kl 07.30!
Sen har det vart lugnt (ska inte säga för mkt!) Och just nu sitter vi & väntar på att klockan ska bli 11, då ska vi lägga barnen & Pappan ska vila lite han med, medans jag ska ta itur med vårt hem.. ser ut som hejkom&hjälpmig, men vafaan, magsjukan tog musten ur mig, och läggs sånt skit åt sidan!

Nu ska jag ta en rök..
Och fundera på vad jag ska hitta på för rolig gräddsås till kycklingen ikväll!
tjiiihoooo!


hejhejhejhejhej
Micaela

Hejsan!!!

Jag bytte dator för ett tag sen och tappade bort alal blog-adresser så jag har inte läst din på evigheter =(

Hoppas ni blir friska allihop snart!

Vi mår toppen vi =) Lilltjejen kom helt oförberett 3 veckor och en dag för tidigt och förlossningen gick snabbt och smidigt! Hann med andra ord inte fundera så mycket vilket nog bara va bra =) Blev ju snittad med Max så det kändes otroligt härligt att få genomgå en "riktig" förlossning och speciellt en som gick så himla bra, vad olika det kan va från gång till gång!

Är du mammaledig fortfarande?

Skulle också vilja ha matfantasi men det finns tyvärr inte...

Kram!

PUBLICERAT DEN 2010-03-12 KLOCKAN 14:36:09
BLOGG: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: