mysig promenix :)



Ibland, är det så sjukt skönt att ta en impulsiv promenix :)
Jag, barnen & deras farmor tog oss en sådan i solen, kom in för en liten stund sen :)
Vi gick till brevlådorna, och sen flera varv runt gården, pratade & andades frisk luft ....
Barnen var jättenöjda, och allt blir så mkt trevligare med sällskap ju, önskar att jag hade fler vänner i detta samhälle. Har ju mina trognaste vänner utspridda i Uppsala, saknar att kunna ringa någon & bara ses, en stund & sen skiljas åt. Men man kan inte få allt  på denna jord. Har ju valt att flytta till detta samhället, just mest för Pappans skull, och sen föratt jag tror att barnen får den bästa uppväxten här, på landet. & jag trivs ju i huset, annars hade vi ju inte köpt det, trots vissa skavanker, osv, så trivs vi. Men som sagt, önskar att jga hade fler vänner närmare mig :(

Nog om detta.
Barnen kollar på Pippi & äter mellis,-  banan, yogurt & riskakor.
Jag håller på att tina upp en fläskfilé, då jag ska göra smördegsinbakad fläskfilé till middag, med ris eller potatisgratäng, lär visa sig. Lika gott oavsett tycker jag. Ska brygga en kanna kaffe & sen joina barnen i soffan.

Känns så sjukt orättvist gällande jobbfronten faktiskt.
Har fått den informationen, att om jag jobbar extra någonstans (deltid, eller på vik) så har jag enbart rätt till 75 dagars stämpling. Om jag INTE jobbar extra, och bara söker jobb på heltid (som jag gör i dagsläge, men avstår från extrajobb) så är jag berättig till 300 dagars stämpling :/ Alltså så har jag valet att jobba extra då & då, och då tar mina akassepengar slut i feb, och då får jag hålla tummarna på att få jobba nån dag i vecka/månaden & kanske inte tjäna många kr alls, eller så har jag valet att säga upp mig från min timanställning, & vara GARDERAD pengar i 300 dagar & VETA att jag får en viss summa varje månad & kan ge barnen mat på bordet ... ja, valet är ju ganska självklart, men det SUGER balle, då jag verkligen BEHÖVER komma bort ibland, och jobba & tänka på annat. Jag mår bra av det. Men jag kan inte riskera att mina barn ska behöva gå utan mat lixom !! Daniels lön täcker mycket, men inte allt !! Så jag ska ta en snack med min chef på restauragen, fråga om hon har några fasta dagar i veckan att erbjuda mig, annars måste jag nog tyvärr ... Gå :( RUNK !!!!










bye bye

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: