Underbara dag!


Hello!
Igår tog maken med sig Jimmy & grabbarna till maskinexpo för en heldag! Själv packade jag in tjejerna & åkte till Uppsala , hämtade upp mamma/mormor & åkte & handlade med henne , hon var väldigt nöjd & jag passade på att handla jag oxå! 
Köpte med oss munkar & stannade kvar några timmar & fikade sen med henne & morfar! Tjejerna & morfar lekte som attans , såg knappt skymten av dom , väldigt nöjd morfar & nöjda barnbarn kan jag lova , som har saknat varandra i massor! Kärlek ! 

Sen åkte jag & tjejerna & handlade godis på maxi & sen hem & landade , Maddiz kom förbi på en fika , skönt att få prata av sig massor & hinka kaffe <3 

Sen kom grabbarna hem , väldigt nöjda över dagen , vi käkade middag & sen åkte vi och lämnade Saga på spökkalas ;) medans hon var där for vi andra hem & åt massa godis :D 

Hämtade sen hem en väldigt glad tjej som hade haft så himla roligt , min fina tjej , som ska börja i 3.e klass till hösten & min bebis ska börja i 1.a klass , vad hände ?! Själv blir jag ju bara yngre & yngre , haha! 



Idag , är det första söndagen på väldigt länge som vi bara hållt oss hemma , utan måsten & planer! Himla ovant , så vi har hållt oss ordentligt sysselsatta!


Jag kickade igång söndagen med en skönt promenad , så avkopplande , perfekt väder & inte en kotte ute , bara jag , musiken i lurarna & naturen! 


När jag kom hem så åkte Min kärlek & handlade virke medans jag hoppade in igen dusch ! Efter att jag lagt Svea för hennes lur , så städade jag hela altanen på baksidan , lite puts kvar dock , men snart så ;) 


 sen så startade jag gräsklipparen & tog hela lekparken på baksida & hela gräsmattan bredvid , under tiden byggde pappan klart Davids säng & sen satte han igång med vindskyddet på framsidan ,


Blev så jäkla bra , sjukt snyggt & perfekt skydd för vind , regn & snö! Han är så jäkla duktig! Sitter två hyllor där nu oxå till ljuslyktor osv , toppen!

Är så jäkla nöjd med denna dag , vi har varit så effektiva hela bunten! Nu ska vi köpa hem färg så vi har , båda altanerna ska målas , vita på insidan & faluröda på utsidan! Kommer bli gr8!

Har en fullspäckad vecka framför oss ! Förutom jobb , skola & dagis , som vanligt , så är det sommarfest på dagis på tisdag , fotboll för David , shoppa present på onsdag , grillfest på torsdag som avslutning för dom som slutar i 2.an , Timpas student på fredag , Saga ska på kalas på lördag & däremellan ska både min & makens träning klämmas in! Som sagt , fullspäckat schema , men vi är så vana , så det kirrar vi galant! 

Nu ligger jag nerbäddad i soffan , maken står i duschen , jag "borde" ha styrketränat , men min promenad & gräsklippningen räcker som träning idag ! Får ge gärnet i gymet imorgon ;) 

Ska äta lite chirre nu!
Bara föratt jag kan!

Pusshej 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: